Monday, November 28, 2011

Caraku.. Don't Simply say anything bad..

Salam semua.. macam biasa lah..untuk follower yang 2 3 kerat tu..hehe.. =P
post kali ini saya nak minta maaf la dengan orang2 yang sensitif pada blog ni la kan.. (kalau ada)
"apa maksud kau Sarah.. aku x faham..?" jawapannya, saya nak minta maaf pada yang rasa bahasa yang saya gunakan ni macam tak elok atau menampakkan saya ini seolah2 orang yang tiada education..
saya maksudkan dengan cara penulisan saya.. saya menulis dengan menggunakan bahasa santai2 macam perbualan saya seharian.. Selain itu, cara saya mengeja sesuatu perkataan pun ada yang salah.. Saya juga banyak guna short form..
Apa yang saya nak nyatakan disini,tujuan saya guna-pakai cara penulisan sebegitu adalah kerana saya tak nak blog saya ni terlalu formal.. Kalau boleh saya nak santai2 je.. lagipun semua yang follow saya adalah kawan2 saya dan ahli keluarga terdekat yang sangat sangat kenal perangai saya yang sebenar.. Oleh itu, tiada masalah bagi saya.. Mereka tahu siapa saya.. Saya tak kisah kalau strangers kritik macam2 tentang blog saya sebab diorang tak kenal saya..
Pada pendapat saya secara jujurnya, Kita tak layak nak bercakap tentang seseorang yang tidak kita kenali kerana kemungkinan prasangka kita terhadap mereka itu salah dan selalunya memang akan salah.. seperti hadis ini yang berbunyi (ada bunyi ke..? haha) : "ABU HURAIRAH R.A MENYATAKAN RASULULLAH S.A.W BERSABDA: HINDARILAH PRASANGKA KERANA PRASANGKA ITU BERITA YANG PALING BOHONG.." 
Itu prinsip saya.. Saya tak kisah mereka nak cakap apa.. Saya tak rugi pun..Malah,saya akan rugi kalau saya cepat melatah (mmg aku ni suke melatah pun..)... Oleh itu, lupakan atau batalkan sahaja segala niat anda yang  tak berapa nak baik tu.. Saya bagi nasihat aje untuk kebaikan anda jugak.. "Kurangkan dosa dan tingkatkan Pahala"..haha.. it should be "Kurangkan kontroversi dan tingkatkan Prestasi"-trademark MELODI..
rasanya itu sahaja kot.. INSYAALLAH saya akan cuba perbaiki kelemahan saya dalam blog ni..terutama cara penulisan.. belajar daripada kesilapan kan.. Pengalaman adalah guru yang paling baik untuk kita.. So, NO PAIN NO GAIN..hahaha..dah start melalut...ok... sekian... (",) 

No comments:

Post a Comment